Newport reserverer seg mot trykkfeil, restsalg og eventuelle faktafeil som kan være på nettsiden eller i annonsene våre. Hvis du er under 18 år, må du ha foresattes tillatelse til å bestille hos oss. Alle forsøk på bedrageri blir politianmeldt. Newport forbeholder seg retten til å heve et kjøp dersom vi mistenker et bedrageri.
Alle varer i Newports sortiment er oppgitt inkl. moms, og vi forbeholder oss retten til prisendringer og reserverer oss mot eventuelle trykkfeil og restsalg. Frakt kan forekomme på deler av sortimentet. Tilbudsprisene gjelder så lenge lageret rekker.
Newport eier retten til å endre priser på hjemmesiden uten forhåndsvarsel. Når kjøper har lagt inn bestilling, mottar kjøperen en ordrebekreftelse på sin e-postadresse. Ved åpenbare feil som forklaringsfeil eller liknende, i forbindelse med prisen eller produktinformasjonen som oppgis i ordrebekreftelsen eller fakturaen, har Newport rett til å rette pris eller liknende informasjon. I slike tilfeller vil en ny ordrebekreftelse sendes ut. Kunden eier retten til å avbestille ordren sin uten kostnader dersom rettelsen ikke godkjennes.
For alle rabattkoder som distribueres via e-post, SMS eller andre kommunikasjonskanaler, inklusive eksterne kanaler fra tredjepart, gjelder følgende vilkår, med mindre annet er angitt ved utsendingen:
Du kan betale med kort. Kortene du kan bruke er VISA, Mastercard og American Express. Du kan også handle med faktura via Klarna AB. En sikker kredittkontroll gjennomføres enkelt på nett. Du må oppgi personnummer, alternativt organisasjonsnummer. Adressen som du oppgir må være den adressen som kjøperen/firmaet er bokført på. Fakturaen kommer med e-post når leveransen forlater oss. Betalingsvilkår 30 dager netto. Hvis fakturaen ikke betales i tide, vil vi sende ut en påminnelse. Det vil da også forekomme et purregebyr på 35 NOK.
Når du handler på newport.se eller når du blir medlem i vår kundeklubb oppgir du opplysninger som navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. I forbindelse med bestilling eller inngåelse av medlemskap, godkjenner du at vi lagrer og bruker opplysningene dine i virksomheten vår for å fullføre forpliktelsene våre overfor deg. Opplysningene brukes til identifikasjon, administrasjon og til kommunikasjon med deg som medlem eller bruker av newport.se, som for eksempel kundetilpassete tilbud. Opplysningene brukes også til kundeanalyser og statistikk. Personopplysninger kan registreres som kundenummer av Newport. Vi behandler personopplysningene dine med ytterst forsiktighet og garanterer, i samsvar med Personopplysningsloven (PUL 1998:204), at kundeopplysningene dine kun brukes av newport.se. Unntaket er at personnummeret ditt brukes av en tredjepart (Klarna AB) for å gjøre kredittkontroll ved Faktura eller Delbetaling som betalingsalternativer.
Etter Personopplysningsloven har du rett til å få innsyn i de opplysningene vi har registrert om deg. Hvis opplysningene er feilaktige, ufullstendig eller irrelevante, kan du forespørre at opplysningene skal rettes eller fjernes. Da kan du kontakte kundeservicen vår på [email protected].
Angrerettloven gir deg full rett til å angre på et kjøp innen 14 dager fra du har mottatt den, gi oss beskjed om dette på [email protected]. Unntaket fra dette er hvis varen er en bestillingsvare. Du ser om varen er en bestillingsvare i produktinformasjonen under produktet. Newport refunderer kjøpesummen innen 30 dager dersom forbrukeren hever kjøpet på riktig grunnlag. Bytte- og angreretten gjelder kun dersom følgende krav oppfylles:
Angrer du kjøpet ditt, får du hele kjøpesummen tilbake, men fraktkostnadene for returen står du for selv. Den returnerte varen skal være i like god stand som når du mottok den, og skal returneres med originalemballasjen. Ta kontakt med oss før retur, slik at vi kan komme tilbake til deg med instruksjoner om hvordan returen skal gjennomføres. Kontakt oss her.
Newport følger de av Forbrukerkjøpslovens oppsatte regler for garantier og reklamasjoner. Ved garanti/reklamasjon, kontakt du oss her
Du kan registrer din retur online her. For større bestillinger, kontakt oss på [email protected] for å få instruksjoner rundt hvordan returen skal gjennomføres. Ved retur betaler kunden selv fraktkostnadene for å returnere pakken tilbake til lageret vårt i Sverige. Retur som sendes uten saks nummer med oss vil ikke godkjennes.
Bestillinger over 700 NOK sendes fraktfritt* Gjelder for bestillinger med PostNords standard fraktalternativ i Norge til ditt nærmeste utleveringssted, icke hjemlevering. Hvis du velger å få pakken levert på døren, vill det tilkomme en fraktkostnad på 79 NOK.
Hvis verdien på ordren understiger 700 NOK, vil det tilkomme en fraktkostnad på 99 NOK for levering til nærmeste utleveringssted. Hvis du i stedet velger hjemlevering, blir fraktkostnaden 169 NOK.
* En fraktkostnad på 599 NOK legges til for store varer, som møbler, speil osv., selv om den totale ordreverdien overstiger 700 NOK
Normal leveringstid er ca. 2-10 arbeidsdager hvis varen er på lager. Vi reserverer oss mot eventuelle sluttsalg. Dersom ikke varen finnes på lager, gir vi deg beskjed om ny leveringstid per e-post eller telefon.
Hvis leveringstiden mot all formodning skulle bli lenger enn hva som er antatt i ordrebekreftelsen din, gir vi deg beskjed om dette så raskt som mulig etter at vi er blitt oppmerksomme på dette. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss fra alle erstatningskrav til kunde iht. leveringsforsendelser.
Når du mottar forsendingen, er det viktig å se over varen. Det er viktig å se over all emballasje sammen med postombud og gi beskjed til postombudet hvis du finner eventuelle skader. Dersom det skulle vise seg at varen er skadet i etterkant, er det mye lettere å reklamere dette til speditøren hvis det allerede er en notering om emballasjeskade hos speditøren. Fraktskader skal videreformidles til oss innen rimelig tid. Hvis du har hjemleveranse på dør, er det viktig at du er hjemme for å motta varene for å gjennomføre kontrollen. Egne avtaler med sjåføren, f.eks. å sette varen på avtalt sted selv om du ikke er hjemme, gjøres på egen risiko.
Postspeditør: Brukes ved større og tyngre gods. Leveranse skjer til svalgang/ytterdøren hvis du bor i leilighet og tomtegrensen hvis du bor i hus (ved normal fremkommelighet) hverdag (ikke helligdager) mellom 08-17, bærehjelp er ikke inkludert. Posten kontakter deg for å booke utkjøring. Vær obs på at man som mottaker ikke kan bestemme leveringsintervall, da dette styres av Postens faste ruter i ditt nærområde.
Postombud: Pakker under 20 kg leveres til nærmeste utleveringssted hvis standardfrakt er valgt. Ellers gjelder hjemkjøring via postspeditør. Oppgi mobilnummeret ditt for SMS-notifikasjon for å få raskere håndtering, alternativt får du en notis i postkassen. Vær obs på at du må hente pakken din innen 7 dager, hvis ikke går leveransen i retur til oss.
For alle forsendelser (utenom brev) sendes informasjon i en e-postnotifikasjon som gjør det mulig å spore forsendelsen. Hvis du ikke har mottatt en hentelapp innen en uke etter du har fått transportbekreftelsen på e-post, ber vi deg om å kontakte oss for å unngå at forsendelsen returneres.
I de tilfellene hvor brev, postpakke (MyPack) eller en lastepall/større pakke returneres til Newport av fraktfirmaet på grunn av at bestilleren/mottakeren 1) ikke har løst ut pakken fra utleveringssted; 2) ikke har vært mulig å kontakte på oppgitt telefonnummer for notifikasjon; 3) vnektet å motta leveransen; eller 4) oppgitt feil navn-, adresse eller kontaktopplysninger, vil Newport debitere bestilleren en avgift. For brev og pakker vil avgiften ligge på 300 NOK inkl. moms, og for lastepall/større pakker på 750 NOK. Avgiften er for å dekke Newports kostnad for returfrakten og returadministrasjonen. Denne debiteres enten via faktura eller ved at avgiftsbeløpet trekkes fra ordresummen som betales tilbake etter at returen har kommet til Newport.
Ved en eventuell uenighet vil Newport følge den Allmänna Reklamationsnämndens (forbrukerrådet) avgjørelse.